MTB-Lohja.com

Pages: 1 2 3
Yhteislenkit 2020 (Read 2730 times)
Jani Johansén
Junior Member

lappilainen kesälohjalainen

Posts: 18
Rovaniemi
Reply #15 - 11.07.2020 at 22:32:19
Keskiviikkona 8.7. oli poljeskelemassa F-mies veturina ja meitä neljä kaveria perässä.

Paikoista en osaa sanoa muuta kuin että yritysportailla käytiin ja 2/5sta törkkäsi ne ylös ja useampi alas.

Sitten itselle uusi paikka oli semmoinen kapeahko alaspäin tuleva kallio-pätkä. Se oli vallan mainio.

Kyllä kesälohjalainen viihtyi. Kiitos.  Smiley

Reply #16 - 15.07.2020 at 20:12:47
Tänään oli taas ihan sopivan kokoinen ryhmä, itseasiassa kaksi. Seitsemän(kö) kuskin voimin menimme toteamaan Kiviahteen hakkuun. Länsipuoli OK, itäpuoli osittain hakattu.

Hallilla oltiin noin viisi yli kahdeksan, toinen ryhmä oli jo lähtenyt.

Siirtymäpainotteistahan tuo oli, mutta tulipahan ajettua. Kiitos ja anteeksi.

fjalle

Tasamaiden suuri yksinäinen

Posts: 729
Reply #17 - 22.07.2020 at 22:03:22
Porukkaa hyvin. Takahaarukkakatastroohvi Samin porukassa.  Meillä ei mitään erikoista...ehkä.

Food, Beer & mountainbikin'

Reply #18 - 29.07.2020 at 21:04:45
Meitähän oli, olihan meitä ainakin kuusi. Neljä luomua ja kaksi sähköä.

Mentiin Talmolle ja me niin tunkattiin ennen ja jälkeen Notskin. Sitten mentiin toiselle puolelle Bäcksintietä, eikä ajettu Timpan rantabulevardia. Se kun on vesoittunut umpeen. Pikkari ajettiin ja Linnunlaulu, Poliisikalliokin. Ajettiin sitten hallille kun aika loppui. Ja kunto.

Reply #19 - 06.08.2020 at 08:30:38
Pitkästä aikaa Lohjalla katsastamassa paikallisia harjuja Vuokatin vaarojen sijasta. Koskapa Fjälle oli saanut edellisenä iltana Toyota-penkillä istumisesta selkänsä jumiin (hinattiin minun Toyota huoltoon, kun Fjälle jännitti siellä köyden päässä käsijarrun varassa, kiitos avusta vielä kerran), minut äänestettiin rauhallisemman porukan vetohommiin. Meitä oli Jorma, Pentti, Lasse, Kaitsu ja minä.

Normi lenkki, Nälköön lammen reitin varrella oleva masto kiertäen ja palaten sen idioottimaisen-älynväläys-hiekkabaanan välttävän uuden polun kautta takaisin. Se syntynyt uusi polku on ihan mukava väylä. Kotiläksyt mukana päätettiin lenkki ajallaan lähtöpaikalle. Mukava oli pitkästä aikaa porukassa ajella. Kiitos.

Juha-täti

MTB-Lohja toy Kunniatäti

Posts: 1063
Reply #20 - 06.08.2020 at 09:46:53
Meidän porukassa oli kahdeksan kuskia. Keskustelu oli asiallista.

Ajoimme Suurmäen lenkin vastapäivään lisättynä Paturinkalliolla ja rastikalliolla. Kummitusjunan ja Persläven kautta paluu hautausmaan juurihoitorinnettä harjulle. Matkaa noin 18km.

Vetäjä oli itse lenkkiinsä tyytyväinen, johonkinhan sitä on oltava tyytyväinen.

Reitti:

Kiitos ajoseurasta!

"Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää." -JuhaK

Reply #21 - 13.08.2020 at 12:03:36
Ei yhden käden sormet riittäneet eilen meidän ryhmän laskemiseen. Arpa osui Liessaareen. Ajeltiin harjua, Haukkavuori, Lahokallio. Kolme jotain Virkkalan heebaa yhytettiin Vappulan mastolla, sen jälkeen heihin törmäiltiin (melkein) tämän tästä.

Veturilla kävi etuvanne Lahokalliossa kevyesti kiveen, eikä ilma halunnut sen jälkeen pysyä renkaan alemmassa puoliskossa. Liian vähän litkua jäljellä. Yhdellä pumppauksella päästiin Ojamon venerannan paikkeille. Sisukumin laittoa, muut jatkoivat Liessaaren Pukkarikallion kautta polkujen risteykseen, jossa odottivat veturia.

Louhoksella kävimme tiiraamassa hirviötä järvellä. Siitä pitikin ajaa suorinta reittiä hallille, lenkki meni kuusi sekuntia pitkäksi.

ST. Onnistuin pysäyttämään kumiremonttia varten juuri sellaiseen kohtaan, jossa oli ruohon seassa koiran juuri sitä ihteään. Siihen tuli sitten astuttua ennenkuin huomasin pötkäleen  Angry

Kiitos seurasta.

Reply #22 - 14.08.2020 at 11:26:11
Ei auttanut lähtöpaikalla, vaikka yritin olla hiljaa, vetonakki kolahti. Jorma, Pentti, Lasse, Leena, Fjälle, Iso-E ja Raija, jos oikein muistan. Joku tuosta taitaa puuttua?!

Fjälle yritti karata ryhmästä tuon tuostakin, mutta onnistuttiin mies lassoamaan mukaan aina viimeiseen harjulle nousuun saakka, josta hän pääsi huonon vartioinnin vuoksi karkuun asfaltille. Mutta hyvin Fjälle tuohon saakka jaksoi, pisteet miehelle.

Harjua Tynninharjun suuntaan, Ojamon kohdilta matonpesupaikan ohi kavoslammen reunalle harjoittelemaan kalliokinkaman ylitysta. Sieltä Liessaaren lyhennetty lenkki, jonka Fjälle oikaisi astetta lyhyemmäksi, muttei livistänyt. Lohjanjärven reunaa maisemareittiä Haikarin vanhalle leirintäalueelle laskevalle kalliolle ja sieltä alas.

Takaisin kaivoslammmelle ja sen reunaa savipoluille, Fjälle antoi alaslaskijoille pisteet, jonne hän oikaisi kevyen liikenteen väylää myöten.

Harjulle tultiin ylös moikkaamalla halaavalle karhulle (tässä kohden Fjälle karkasi, karhu pelotti). Harjun päällä ideoitiin seuraavat kotitehtävät. Edellisellä lenkillä keksittyjä harjotteita oli harjoiteltu hyvin.

Palattiin lähtöpaikalle viitisen minuuttia etuajassa. Kiitos!

Reply #23 - 19.08.2020 at 20:17:33
Tänään ajoimme Kurrentappolenkin viiden kuskin voimin, tai ainakin yritys oli kova. Suunnaksi otettiin Lempolankallio, joka ajettiin myötävastapäivään tai jotain. Veturi osoitti loistavaa laskutaitoa laskemalla Lempolankallion teknisen spotin onnistumisprosentiksi 50  Huh

Jatkoimme ex-Laavukalliolle. Muiden nauttiessa metsän antimista, Kurre hengitti. Sähkölinjan kallio ja siitä lasku tielle, heti perään nousu kohti motarileikkauksen kalliota. Ekan nousun päällä, Kurren hengittäessä, bongasimme yritysportaan, jonka veturi veti ylös aika elastisesti ja muut perässä. Motarileikkaukselta takaisin omia jälkiä ja kohti Ampukalliota, sieltä pois keskipolkua. Peukalokyyti skipattiin koska moto käynyt. Kurre selvitti hienosti laskun jälkeisen kivikon.

Nummentieltä motoura harjulle, hapokasta. Suurlojankadun alikulun jälkeen pyyhkäistiinkin aika haipakkaa mäki ylös, silti oltiin myöhässä hallilta pari minuuttia.

Veturi on lenkkiinsä tyytyväinen, samoin vaikutti olevan Kurre omaan ajoonsa.

Kiitos, olihan se taas mukavaa.

Reply #24 - 20.08.2020 at 06:47:42
Keskivauhtiseen liittyi yhdeksän kuskia minun lisäksi.

Keskiviikon medium

Linkin takaa löytyvä viiva kertokoon reitin. Minun siirtymät Lempolasta lähtöpaikalle ja takaisin extraa.

Kanttarellipolku on mukava ajettava, puuston harvennus ei ole tuhonnut polkua. Porukka pysyi kasassa loppuun saakka, Fjälle uhrautui passipaikoille muutamalla oikaisulla ja lopussa veti harjun ylös suorilla, kun me muut serpentiinattiin. Näky oli vaikuttava.

Reply #25 - 27.08.2020 at 19:07:11
Olipas hallilla kuskeja, meidänkin ryhmään riitti kymmenen. Sanoin: "Katsotaan mihin pyörä vie". Sami kuuli: "Vedä sä". Ja kyllähän Sami vetikin, oli ylämäkeä ja monta reipasta laskua, joista ensimmäisessä Sami ajoi samaan kantoon ja veti samanlaiset kuperkeikat kuin Matti taannoin ja ojennetuin nilkoin kuin Täti konsanaan.

Pitkästi ei ehditty ajaa, kun Petrin H-D alkoi yskiä. Petri kotiin, me kohti uusia laskuja. Ainakin Vaakkukallion ajoimme, muuta ei muista kun kaikki veri oli jaloissa. Hyvää ja vauhdikasta settiä oli, vaikka koville ottikin.

Loppuun pikku vinkki. Kotona makasin ensin piikkimatto selän alla ja sitten piikkimatto etureisien alla. Aamulla ei ollut mikään paikka jäykkänä  Roll Eyes (liekö sitten hyvä vaiko huono asia Grin) pitänee ottaa säännölliseen käyttöön tuo.

Timppa_H

Telttavahti

Posts: 1369
Reply #26 - 02.09.2020 at 21:27:29
Olihan sitä porukkaa tänäänkin. Hitaamman ryhmän veturiksi arvottiin sähkömopo  Roll Eyes
Ajeltiin harjua ja reunoja mastolle ja takasin. Hiekkabaanaa ei ajettu  Cool Loppupuolella yritin tuurata Alpoa ja harjoiteltiin vähän tasapainoa, edes veturi ei kaatunut, vaikka lähellä oli  Wink

Reply #27 - 02.09.2020 at 21:30:27
Mika H, Lupaava Polku, Kurre, KTM ja veturi.  Meitä oli siis viisi rumaa ja yksi kaunis, kaunis oli Kurren uusi sähköpöörä.

Pitihän se testata miten uusi sähköSpessu nousee mäkeä. Sinisen talon polkua ja Tombstone ylös näköalalle, no problemo.  Jatkettiin Jouskaripolun kautta kohti Silokalliota ja sieltä pienellä välitunkkauksella kohti Harapakanmäkeä, jossa oli ollut hakkuu. Alkuosa polusta oli ajettu motolla pas2. Onneksi polku kalliolle oli ehjä. Spessu kävi sutimaan ja kuski puuskuttamaan.

Aika hupeni johonkin, ehkä tunkkaamiseen  Huh Meille meinasi siis tulla kiire, piti ajaa asfalttia  Shocked Hallilla olikin sitten veturilla näppylöitä. Noh, oltiinpahan kerrankin muutama minuutti etuajassa.

ST. Veijolantiellä nähtiin kurre selällään, ei siis Kurre vaan maksuväline  Sad

Kiitos seurasta. Ensiviikolla tuikku mukaan. Muistakaa myös takavalo, ettei ala poliisi pam eikun sakottaan.

Reply #28 - 02.10.2020 at 20:30:58
Mukavasti oli taas kuskeja hallilla keskiviikkona. Jokkekin oli saanut uuden apumoottorin.
Käytiin koeponnistamassa Talmon Itäreunan (kaakkoisreunan) polku, joka bongailtiin Samin kanssa ennen veturin lomareissua. Hyvin meni Siltapolulle asti. Kalliokinkamassa yksi jos toinenkin suditti juurissa. Kurre koeponnisti kannon kestävyyden ekalla yrityksellä ja pihlajapuskan tokalla tai kolmannella yrittämällä. Kanto voitti kylkiluut. Oikaistiin Offcamberkallion jälkeen Bäcksintielle, josta Kurre kotiin ja me muut lamppumetsälle.
Tuuria oli matkassa ja lamppu löytyi. Oikaisimme sitten tietä Puistokadulle, josta itse kukin kohti kotia.

Se on näköjään monella kuskilla tuo syksyn viimeinen lenkki, josta seuraa pidempi ajotauko  Undecided

Reply #29 - 03.10.2020 at 09:58:06
Tänään lähdetään kannonsahauslenkille klo 17 hallilta.

Ja niinhän me lähdimme Petrin ja Joukon kanssa. Kurren kanto typistetty. Ajoimme siihen jatkoksi vähän muutakin, mukavaa oli.
« Last Edit: 03.10.2020 at 19:34:28 by Pekka L »