MTB-Lohja.com

Page Index Toggle Pages: 1
Oktoberfest 2017 lenkkiraportit (Read 378 times)
Pekka L

OTB-Lohja jäsen

Posts: 1263
Pirunnummi
Oktoberfest 2017 lenkkiraportit
01.10.2017 at 12:29:05
Sopivasti taukoja ryhmä, peräsimenä Ismo, keskijalkana Mika ja veturina minä, sai mukaansa seitsemän ulkopaikkakuntalaista, melko sopivan kokoinen ja sekalainen sakki siis. Ajo sujui melko rauhallisella tahdilla, eikä suurensuurta haitariliikettä syntynyt, muutamaa teknisempää pätkää lukuunottamatta.

Yritimme ottaa hiukan poikkeavan reitin, jottei oltaisi muiden ryhmien kanssa nipussa. Alkuun ajoimme Luksian takaa, Nummentaustantien yli ja valtatie 25:n sillan ali ja polkua alas, osuimme heti Kimmon ja Tommin tuulennopean ryhmän tielle. Päästimme heidät suosiolla edelle ja pidimme pientä hajurakoa muuntoaseman ja Aplicon kierrossa Metrotukun kulmalle saakka, jossa ohitimme heidät kun pitivät taukoa. Ratakadun ja valtatien liittymästä ylös lyhyt mutta tiukka nousu entisen kantatien liittymän jäänteille ja siitä metsän läpi Nummentielle. Nummentien ylikäytävän kohdalla tuli vastaan toinen ryhmä, joten himmasimme hiukan mäessä että ehtivät alta pois. Pätkä pyörätietä ja harjun alareunan polkua Lempolaan ja Saukkolantien yli kohti Ampukalliota. Ampukalliollla piti taukoa Kimmo K:n, Saijan ja Mikon ryhmä. Meidän ryhmässä kuski punaisella Orangella? näki pehmoisia kumpuja ja kukkuloita ja ampui tikkana heidän peräänsä, Mikko sai kuitenkin hätistelyä kuskin takaisin. Pienen tauon jälkeen jatkoimme Lehmijärventien pikkuhiekkakuopan tekniselle yläreunapolulle ja siitä linjapolulle. Linjapolun katajankierto ja offcamber juurakkonousu jäi kaikilla haaveeksi vain. Tässä osuimme taas Kimmo K:n vetämän ryhmän jalkoihin. Pienen huilin ja suunsoiton jälkeen kohti hiihtomaata ja makkaranpaistoa. Kohta polulla olikin Kimmo L:n ja Tommin ryhmässä polvensa kiveen loukannut kuski, seuranaan Tommi. Minä kaivoin repusta kylmäpussia, joka osoittautuikin avaruushuovaksi. Kun ei meistä ollut sen enempää avuksi, jatkoimme kohti Lohilammentietä. Tässä osui ilmeisesti ryhmän ainut tekninen ongelma ryhmällämme, ketju hyppäsi vaihtajan NW rissapyörällä yhden lenkin verran, se saatiin nopeasti korjattua.

Makkarat kärvenneltiin ja sisäistettiin noin puolessa tunnissa ja pyörien selässä olimme taas kokolailla kahdelta. Harjun eteläreunaa maston ohi ja linjapolulle, pikkuhiekkakuopan yläreunan polku, Ampukallion takalenkki ja kohti Bunkerhillin teknistä nousua motarin toisella puolella. Lempolankalliolla kävimme katselemasa näkymiä kaupunkiin ja järvelle, tässä olisi ollut hieno paikka ottaa kuva, eipä vaan muistanut. Lasku takaisin hakkuuaukealle. Tässä tuli sen verran rakoa, että häntä ajoi suoraan kun alkupää kääntyi oikealle. Pienen pilliin puhaltelun ja huhuilun jälkeen häntä löytyi sakkokierroksen ajaneena pehmeältä hiekkatieltä. Kävimme ajamassa vielä motarileikkauksen kallion. Aikaa oli vielä tunti ja polut meinasi loppua kesken. Otimme sitten pienen siirtymän Vaanilantielle ja ajoimme Hirvipolun, joka oli yllättävän kuiva ajankohtaan nähden. Lempolasta ajoimme kokolailla omia jälkiä takaisin kohti hallia. Valtatien sillan alituksessa Ismo huomasi olevansa pidempi kuin luulikaan, kypärän hipoessa sillankantta. Hallilla muutamaa minuttia vaille neljän.

Kiitos koko ryhmälle, hieno porukka ja sujuvaa ajoa. Ensi vuonna uudestaan!

Tässä vielä träkki https://connect.garmin.com/modern/activity/2025986770

Let there be rock (AC/DC)
kimmo liljander

Posts: 741
Virkkala ei Lohja
Re: Oktoberfest 2017 lenkkiraportit
Reply #1 - 03.10.2017 at 11:21:11
Olisin kirjuuttanut tämän aikaisemmin mutta jostain syystä en päässyt tänne.?.?
Enemmän taukoja ryhmässä 12 vierasta, ?, tai kyllä näistäkin osa on käynyt viikkolenkeillä joten... 12 osallistujaa ja 2 vetäjää. Peräsimenä TommiS.
Jäähallilta Hankotien ali ja metsään. Vajaa 200m metsässä ja jo oli mennä ryhmät sekaisin Pekan vähemmän taukoja porukan kanssa. Saatiin ryhmät järjestykseen ja Metrotukun takana kun keräsimme porukkaa kasaan uudelleen pyyhälsi Pekan porukka ohitse. Kiersimme ison ympyrän liikekeskuksen alakautta ja juutuimme polkujen risteykseen hetkeksi KimmoK:n ja Saijan ryhmän tullessa risteävältä polulta eteemme. Ohi mennessään Saija kertoi heidän menevän Ampukalliolle joten minä suunnistin ryhmäni kanssa Lehmijärven tien yli ja alakautta Linjapolulle. Juurakkonousu työntäen ylös ja harjun reunan kivikkopolkua kohti kännymastoa. Ja sitten se tuli, nimittäin se loukkaantuminen. Kivikkopolulta ei lähdetty alas linjalle vaan käännyimme hieman keskemmälle harjua ja siinä ennen seuraavaa kivikkopätkää perässäni ollut kuski kaatui ja löi polvensa kiveen. Matka loppui hänen osaltaan siihen. Tommi jäi pitämään seuraa ja tilanteen rauhoittuessa lähti auttamaan nilkuttavaa pyöräilijää lähimmälle paikalle mihin Rautakoura ja Sirkkelimies pääsivät poistieltacomin maasturilla. Minä jatkoin ryhmän kanssa kivikkopolkua kännymaston ohi Hiihtomaan laavua kohti. Laavulle nousevaa tietä tuli ylös Pappi samaan aikaan kun me tulimme polulta tielle. Pienen briiffauksen jälkeen Pappi otti ryhmän haltuun lennosta. Minä suunnistin takaisin Tommia auttamaan. Pienen huhuilun ja muutaman puhelinsoiton jälkeen selvisi että loukkaantunut pyöräilijä oli saatu jo kotikuljetukseen ja Tommi oli matkalla Laavulle. Niinpä takaisin Laavulle. Juuri ennen Laavua Pappi tuli ryhmäni kanssa vastaan ja siirryin siihen Peräsimeksi. Muutaman kaatumisen ja törmäilyn aiheuttamien aitojen eri uskontokuntia vahvasti esiin tuovien voimasanojen ja Papin kommenttien jälkeen, naurava ja hyväntuulinen porukkamme kiersi hiihtomaata Käärmepolun ja jo ajamiemme kivikkopolkujen kautta kännymaston alamäkeen. Sieltä normireittiä Nälköönlammen mäen kautta, harjun päällystän polkuja seuraillen, takaisin Hiihtomaan Laavulle. Laavulla tuli kärvennettyä makkarat ja juotua Rautakouran omin käsin keittämät nokipannukahvit (pikakahvijauheella tuntuu saavan ihmeitä aikaan tuollaisissa olosuhteissa). Tauolla porukkaamme liittyi yksi naiskuski vielä lisää. Jotain yhteistä ja sovittua ryhmässämme koko lenkin ajaneella naiskuskilla näytti olevan tämän uuden jäsenen kanssa. Tauon jälkeen Tommi keulille, minä kuvaajaksi ja Pappi peräsimeksi. Kuvaajan homma on aika rankkaa. Pitää ajaa porukka aina kiinni ja ajaa ohi ja siirtyä taas etumaastoon kuvaamaan. Ja taas sama uudelleen ja uudelleen. Lempolan ja Siuntiontien risteyksessä siirryin taas keulille ja Tommi peräsimeksi. Pappi poistui hakemaan autoaan joka oli jäänyt hiihtomaan lähettyville. Tuon jälkeen heti Metrotukun takana tuntui joidenkin energiat vähenevän nopeasti niinpä nousin Aplicon takaa ylös pyörätielle. Ajelimme rauhassa sitten pyöräteitä pitkin Jäähallille. Hallilla 16.00,30 minun kelloni mukaan, siis puoliminuuttia myöhässä. Joku sanoi ryhmän ajaneen 33km, minulla mittarissa oli yli 40 joka tietenkin johtui siitä kun jouduin loukkaantumisen ja kuvaamisen takia hieman pyörimään harjulla enemmän. Kiitos erittäin Hyväntuuliselle Ryhmälle. Vetäjät vaihtuivat keulilla mutta tahtia ja juttuja se ei tuntunut haittaavan. Kiitokset Tommille ja Papille. Ammattimiesten kanssa hommat hoituu pidemmittä puheitta. Onneksi otimme ne muutamat kuvat. Muilta ryhmiltä niitä ei saatu. Lehtimies tuntui olevan niihin tyytyväinen ja sieltä ne Länskärin sivuilta voi nyt bongata. Ensi vuonna uudelleen.

Timppa_H

Telttavahti

Posts: 1369
Lohja
Re: Oktoberfest 2017 lenkkiraportit
Reply #2 - 03.10.2017 at 16:31:28
Sopivasti taukoja ryhmään saatiin houkuteltua vain viisi jäsentä veturin ja perämies Raimon lisäksi  Huh
Ajeltiin harjua, lasku Kaivoslammelle ja Haikariin, sieltä täysi rantareitti Moisiolle ja ylös Nummentielle, harjua vesitornille, linjaa ja edelleen Nälköönlammelle.
Nälkööltä harjua laavulle, jossa makkaraa ja kahvia yms.
Laavulta kaksi karpaasia lähti kuulemma uimaan, joten ryhmä kutistui viisimiehiseksi. Hiihtomaa, masto, harjun kivikkoisempaa reunaa, jossa ei osattu kellotaulua, kun pari ryhmää tuli vastaan  Grin
Harjulta nopeuslasku Lehmijärventien yli ja Ampukalliolle, siellä joku tutki kalliota hieman tarkemmin, ei pahoja vaurioita, laastaria sormeen.
Motarin ali, vesitorni, alapolku Nummentielle, josta vinonousu Suitiantien liittymän metsikköön, Aplicon takaa, Muuntaja, harjua, sillan alta, Amiksen takaa, vielä alikulusta harjun toiselle puolen ja I-alikulun kautta hallille.
Hallilla oltiin pari minuuttia yli aikataulun, johtui siitä, että keulamies keräsi pyöränsä leveisiin kumeihin koiraelukan jätöksiä sen verran, että meni pari minuuttia putsaukseen  Angry
Alkuun aukeilla kohdin oli vähän viileää, mutta kun noustiin takaisin harjulle ja metsään, lämpöä oli sopivasti  Smiley