MTB-Lohja.com

Page Index Toggle Pages: 1
Oktoberfest 2016 lenkkiraportit (Read 430 times)
Pekka L
God Member
*****

OTB-Lohja jäsen

Posts: 1263
Pirunnummi
Oktoberfest 2016 lenkkiraportit
18.09.2016 at 11:09:44
Pekka L & Tunkvisti-vetoinen sopivasti taukoja ryhmä koostui viidestätoista kuskista vetoparivaljakon lisäksi. Kokoonpanolla, Pekka, Sami, Toni, Jarmo, Mikko, Jukka, Hannu, Marko, Samu, Jaakko, Aleksi, Jere, Kimi, Janne, Nalle, Ville + parrakasmiespunaisellaendurollajaflättipolkimilla, otimme suuntiman etelään, eikun länteen. Eli kuntoradan alun kautta harjun järvenpuoleista reunaa nuotiopaikalle ja ensimmäiselle alikululle. Radiomaston ja päiväkodin vieritse radanylitykseen, jossa annoimme tilaa väärään suuntaan ajaneelle ryhmälle. Kituutimme vielä hetken radanviertä, ennen siirtymistä kanttarelliparkin kautta Ruohonleikkurikalliolle, osa porukasta taisi polunpielestä bongatakin vanhan työntövoimalla pyörivän leikkurinjäänteen. Jatkoimme rauniopolun kautta Lumikengälle, joka pumppailtiin läpi Karjalalle. Karjalaa ei tainnut stipluitta selvittää kukaan, asia josta vetäjä kokee sairasta mielihyvää. Mahdollinen revanssin paikka ensi vuoden Oktoberiin. Veturipolun hakkuun jälkeisessä nousussa alkoi Jannella kone piiputtaa, onneksi yhdellä kuskeista oli matkassa norjalaisten lääkkeet ja saatiin imusarja avattua. Jatkettiin Ketjunkatkaisijan, Mäntykukkulan ja Timpan rantabulevardin kautta Bäcksintien yli. Tässä Sami aka Keskijalka aka Lupaava polku otti hoitaakseen oikaisun suoraan Yritysportaille. Me muut ajoimme/tunkkasimme Kylkiluukalliolle, muutama onnistuminenkin nähtiin. Vauhdikas lasku kohti Yritysportaita, yrityksiä ja onnistumisia. Nousu länsireunaa kohti Näköalakalliota, Jannella alkoi vääntö loppua ylämäessä ja kuski oli jo heittää leikin kesken, pääsi kuitenkin ylös ja yhteiskuvaan. Gopron äärettömän laaja laajakulma pääsi taas yllättämään vetäjän ja näytönkurkistelusta huolimatta yhteiskuva tuli otettua aivan liian kaukaa, niinpä kuvan tarkkuus jäi melko vaatimattomaksi. Kuvaustauon lepohetken suomin voimin jatkoimme täydellä kaartilla Jouskaripolun kautta Vauhtipolun hyppyyn. Kurjuutimme leveää pääpolkua Kloppidroppipolun lähtöön. Sovimme, että vetäjä ajaa edeltä ja jää dropin päälle odottamaan, näin ei droppi tule kenellekään yllätyksenä ja sitä voi luuppailla ja kuumotella ennen droppaamista. Dropin alla oli kuitenkin yllättävä este ja nelitahtimurinan säikäyttäminä laumamme säntäsi paniikinomaisesti pakoon aivan eri suuntaan kuin alunperin oli suunniteltu. Löysimme kuitenkin kohta pääpolun kautta takaisin jäljille kohti Nuotiokalliota. Bäcksintien yli kohti hiekkakuopan reunaa kiertävää Pikkaripolkua, Linnunlaulun nousussa vetäjän lisäksi rymysi jokunen muukin. Olimme puolisen tuntia aikataulua perässä ja sovimme ajavamme suunnitellun reitin ja menevämme vasta sitten G-pisteelle makkaranpaistoon, näin ei tarvitsisi täydellä kuormalla enää vääntää teknistä settiä. Korvenpolun jälkeen suuntima Pikkuhiekkakuopalle ja Vaakkukallion hapokkaalle nousulle. Vaakkukallion pohjoispään offcamber laskun taisi suorittaa neljä rohkeaa, me arkajalat ajoimme helpompaa oikeanpuoleista polkua. Vanhan 2"x 4" polun kautta saavuimme vihdoin G-pisteelle ja saimme kaivaa makkarat esiin. Toni onnistui siirtämään paketillisen käyrää tuulensuojaan ennenkuin Jannen mustat makkarat olivat edes mustia, kunnioitusta herättävä suoritus. Kolmen ja puolen tunnin kohdalla nousimme satulaan ja vääntäydyimme helpon ja loivan nousun kautta Kolmen dropin polulle kuitenkaan ajamatta droppien kautta. Tässä kohtaa Manun porukka saapui tulille, ei tainneet makkarat paljon lämpöä nähdä, kun olivat jo heti meidän jälkeen Opuksessa. Siirtyilimme aikataulun pakottamina latupohjia myöten radan ylitykseen, Enicsin kulmilta hautausmaan aidan viereiseen juurakkonousuun ja hallille hiukan kolmen jälkeen täydellä kokoonpanolla.

Noin puolet ryhmästä jatkoi vielä tästä Antikvaariseen Opus K Oluthuoneeseen nauttimaan lasillisen tai kaksi virkistävää palautusjuomaa.

Kiitos upeasta päivästä kaikille! Kyllä osallistujat tekevät tapahtuman! Järjestäjät luovat vain puitteet sille.

Yhteiskuva

Let there be rock (AC/DC)
RaimoM
Full Member
***

MTB-Lohja jäsen

Posts: 150
Lohja
Reply #1 - 18.09.2016 at 11:36:53
Ryhmäjaossa ympärilleni ilmaantui noin viitisenkymmentä kuskia, joten päätettiin pistää ryhmä puoliksi ja Mika vetämään toista ryhmää. Mukaani lähtivät Jukka Vantaalta, Antti ja Timo Espoosta, Harri + Juuso Helsingistä, Saila + Jari + Jari + Janne Järvenpäästä, Jarkko Kellokoskelta, Minna ja Juha Nummelasta, vanhat tutut OP ja Miika Veikkolasta, AR Sherwoodista, Kaitsu + Kalle + Kosti Lohjalata sekä Klaukkalan veljekset Rami, Antti, Erkko, Ville, Marko ja Antti. Yksi veljistä oli jätetty kotiin. Ja perää piti Ismo. Yhteensä 26 ajajaa, joten melkoinen oli letka. Muutaman kerran tienylityksissä joku ystävällinen autoilija antoi kärjelle tilaa. Varmaankin katuivat kun puskan takaa tuli aina vaan uusi kuskeja ylitykseen.
Matka kierteli laajasti Lohjan maastoja. Aluksi kohti ravirataa, josta tienyli ja Maksjoen montun kautta kohden radan pohjaa ja Vappulan mastoa. Sieltä suuntasimme Vivamon ja Lahokallion ohi Liessaareen. Haikarin kohdalla sattui ryhmämme ainoa teknoinen tauko. Minnalta katkesi ketjut, jotka Ismo ansioituneesti korjasi. Suuntasimme louhokselle ja kiersimme kärjen vastapäivään. Liessaaresta pieni maisemareitti purjehtijoiden rantaa ja sieltä ylös harjulle. Pistäydyimme katsomassa pump trackiä ja sieltä latupohjaa kohden makkaranpaistoa. Tauon jälkeen tietä pitkin ylös puomille, josta muutaman mutkan kautta Rottiskalliolle. Gunnarlan kalliolla vastaamme tuli Manu surkean pieni ryhmä, joka yritti napata mukaansa peräpäämme. Voimallisen huutelun jälkeen saimme ryhmämme kasaan. Matka jatkui kohden Talmonmäkeä, jossa kiertelimme sekalaisia polkuja (Nuotiokallio, Näköalakallio, jne). Takaisin tultaessa pysähdyimme yritysportaille ja noin puolen tusinaa näytti taitonsa kipuamalla ylös asti. Eipä kukaan yrittäjistä jäänyt puolimatkaan tällä kertaa. Kello alkoi lähestyä kolmea, joten suht’ pikaista marssia takaisin harjulle, josta pieni joukko siirtyi tankkaukseen Opukseen.
Vaikka paikka paikoin jonon hallitseminen olikin hiukan haastavaa ja muutama perän harhaanajo sattuikin niin yllätyksellisen hyvin homma sujui. Kiitokset kaikille kanssapyöräilijöille ja eritoten Ismolle peräpään paimentamisesta. Ensi vuonna uudestaan.
GPS jälki löytyy täältä http://www.movescount.com/fi/moves/move123508296

Manu Heikura

Lohja Trails

Posts: 479
Lohja, Wappula
Reply #2 - 18.09.2016 at 12:28:58
Ryhmä Manu/Pasi kihnutteli Talmo/G -maastoja. Mukana menossa oli Jussi, MikaK, Taavi, Jukka, Mika, Tuomas, Mika, Antti ja Bo sekä Pasi.

Meitä tuli valitettavasti vain kahdeksan takaisin. Heti harjulla Bo ilmoitti teknisestä. Nopea säätö ja matka jatkui. Harjua alas ja radanylitys. Lumikenkäpolun aluksi sama tekninen. Takavaihtajan häkki oli viallinen ja ketju hyppäsi rissalta. Hän päätti lähteä kotiin. Harmi, mutta ensi vuonna uusiksi! Golfpuru. Ketjunkatkaisija. Kuopanreuna. Lammenkierto. Bäcksintien ylitys. Portaat eli Yritysportaat. Pasin iskareista valui öljyt. Sitä hieman tutkittiin, eikä siinä ollut vaimennusta. Pasi tuli vielä Näköalalle perässä, jossa päädyttiin ratkaisuun, että hän lähtee himaan. Taavi otti perämiehen paikan lennosta.

Näköalalalta ajettiin helpomman kautta E-polulle, kun Veskun ryhmä tuli vastaan. E-polun lopuksi kierrettiin Kloppidropille ja tarkastettin hoodit. Siitä sitten 5.Linja ja H-lenkin kautta Yritysportaiden yläpuolelta Nelikallion kautta Näköalalle. Siitä hottispotin kautta siirtymä Vauhtipolulle. Muutamia hymyjä näytti tulevan.. Seuraavaksi kohti Kloppia. Sen alussa odoteltiin hetki, että Kimmon ja Saijan porukka pääsee alta pois eli otettiin lyhyt evästauko. Spoorin vapauduttua Klopille, jossa tapahtui se valitettava henkilövahinko. Paranemisia…

Seuraavaksi noustiin Näköalalle, josta Reunapolku, 1. Linja, H-Enduro. Kuulemma hyvää flow’ta. Nuotiokallion polkua ylös ja samoilla jaloilla nousu Kylkiluukalliolle juurakkoista polkua. Lyhyt hengähdystauko ja sitten ajettiin takapuolen Enskapolku alas. Hyvää settiä… Bäcksintien ylitys. Pikkaripolku. Kallen porukka vyöryi vastaan G-aukon reunalla. Poliisikallio, jonka flown Raimon joukot katkaisivat. Osa heistä halusi meidän mukaan. Hätistimme oikean vetäjän perään, oisko sukulaissiteet jotenkin vaikuttaneet? Korvenpolku. Rottis. Linnunlaulu. Välipolkua Poliisipolulle. Kummitusjuna. FjallenDH. Pikkunäköala.

Lopuksi Mikon lenkurat. Rastikallio. Kolmen dropin polku. G-piste klo 1430.

Maggaraa!

Tauon jälkeen golfpurua, kohteena Pumptrack. Ajettiin pari kierrosta, tai oikeastaan muutama meistä näytti jääneen ”aikajatkumoon”, eikä leikistä meinannut tulla loppua. Poijjaat tulivat kuitenkin nätisti pois, joten lupasin tuoda heidät uudelleen… Koululta maakuunteluaseman (a.k.a Hiljaisten miesten camping -alue) reunaa harjulle. I alikulku. Jäähalli. Oltiin vähän myöhässä, joo.

Viisi kahdeksasta lähti vielä olusille. Oli oikein maistuvaista.

Jossain väleissä kyselin, josko tarvitsee taukoja ja vastaus oli aina sama: ”Eikös tämä ole vähemmän taukoja ryhmä?”. Oliko kysymys retorinen, en tiedä, mutta sitä saa, mitä tilaa…

Kiitos koko ryhmälle seurasta!

Kalle A

MTB-Lohja toy uusiojäsen

Posts: 266
Virkkala
Reply #3 - 18.09.2016 at 15:02:17
Kallen ja Shimaanin ryhmässä oli 13 läskipyöräilujää, 1 kapeahko renkainen sinkulakuski ja yksi täysjyystö ja Shimaanin krampus, Jotenkin noin se tais olla Huh
Agenda oli enemmän taukoja ja sessio alitettiin heti teknillisellä jäähallin parkkiksella, no se oli onneksi vain vähän lisää ilmaa renkaaseen. Pari sataa metriä ajoa ja vetäjän oma teknillinen, reittitallennus oli unohtunut Smiley
Ryhmästä vielä, siinä ei ollu yhtään paikallista kuskia mukana, mitäköhän tästä pitäisi vetäjän ominaisuudessa miettiä Huh Hetken olin huolestunut, että miten luvattujen huonojen juttujen kanssa käy riittäkö tarinat kun yksin niitä joutuu ylläpitämää, mutta onneksi sitä osataan muuallakin. Oli ne ainaskin yhtä huonoja Grin
Aluksi reitti kulki vanhoja 24h reittejä Tanhuhovin alapuolelle, pieni tiesiirtymä ja koirapolulle, kiertoreittiä Koivukujalle, Suurmäki, Pikku Paturi, Rastikallio, Vaakkukalliokin käytiin ja alastulo länteenpäin tapahtui pariakin eri reittiä sittenolikin kolmen dropin polku ja makkaratauko G-pisteellä. Tauon jälkeen suopolku, Fjällen DH väärinpäin ja sekalainen polkukimara G-maastossa, Rantabulevardi kierrettiin ja kohti Yritysportaita jossa sai halukkaat niitä kokeilla. Näköalakallio ja reunapolku takaspäin. Veturipolku ajettiin ja latu-uraa radanylitykseen, jossa tapahtui kaksikin teknillistä, yksi rengasrikko ja yksi satulan jotain, jäi mulle vähän epäselväksi.
Renkaanvaihdon yhteydessä pääsin todistamaan jotain aivan ihmeellistä, tulevaisuutta Tongue Millainen on laulaja Robin viiskymppisenä. Eräs herra omien sanojen mukaan halusi jouduttaa/viihdyttää, tästä voi olla eri tulkintoja, renkaanvaihtoa laulamalla Robinia, hyvin lauloi, ei siinä mitään. Rengas vaihtui kyllä joutuisasti Wink
BMX- rataa oli tarkoitus käydä kurkkaamassa, mutta kello oli armoton ja suuntasimme suoraan hallille.
Ryhmä osoitti ihailtavaa urheiluhenkeä kun kukaan ei halunnut lähteä Opukseen palauttavalle.
Porukalle iso kiitos, pitkä letka kulki maastossa mukavasti.
Reitti löytyy https://www.rastit.fi/4791/

- Joskus ajatukseni ovat niin viisaita etten ymmärrä niitä-  (Kamala Luonto)
Mikko N
Full Member
***

MTB-Lohja toy uusiojäsen

Posts: 247
Reply #4 - 18.09.2016 at 15:31:09
Olipas hyvä kymmenen kuskin ryhmä (Tarmo, Olli, Janne, Rene, Ville, Mika, Markku, Riku, Petri ja mä). Alun lämmittelyn ja varovaisen tunnustelun jälkeen sai nostaa vauhdin siihen, mitä oli suunniteltukin ja ajo meni nuotituksen mukaan. Yksi rengasrikko, ketjun putoaminen, pientä ruuvien kiristelyä ja muutama maakontakti, eli normisettiä.

Ajettiin Neitsytlinnan polkua II-alikululle, Tanhuhovi, raviradan aidanviertä ensin ylös ja sitten alas, 25:n yli, hiekkakuopalta ylös, Haukkavuori, juurihoitola, koirapolku, koivukuja, Suurmäki, Ängsholmin takapolku, Pikku-Paturi, Rastikallio, Näköalakallio, Fjällen DH ylös, G-hakkuun ja kolmen dropin polun kautta majalle.

Tauon jälkeen Päänkatkaisija, Poliisikallio, Linnunlaulun vierestä montulle, lammen kierto ja Yritysportaat. Yritystä oli, mutta kukaan ei ajanut ylös asti. Ehkä johtui huonosta mallisuorituksesta. Näköalakallio, Papinpudotus, Vauhtipolku, jossa rengasrikko. Rengashommien aikana käytiin pienemmällä ryhmällä tutustumassa teeman mukaiseen spottiin, eli Kuminkorjauskanjoniin, yksi vierailija rohkeni seurata esimerkkiä, loput seurasivat sujuvasti sivusta. Ryhmä kasaan ja Kloppidroppipolku ilman droppia, muutaman mutkan kautta Yritysportaille, Kylkiluukallion takaa, Pikkaripolku, Päänkatkaisijapolku, Veturipolku, kävynheittopaikan polku, päiväkoti, hautausmaan vierestä ylös ja kaupungin puolta hallille. Tästä pudoteltiin vielä puolikkaalla ryhmällä Opukseen.

Jälki ja kuvat.

Kiitos hauskasta ja hyvin sujuneesta ajosta.

Vesa Hurra
Junior Member

MTB-Lohja toy

Posts: 95
Vabby
Reply #5 - 19.09.2016 at 14:19:59
Tiimi Hurra ja Spärdäri saivat peräänsä 20+ kuskia, VonDroppi lupautui onneksi keskijalaksi suuren ryhmän vuoksi. Vierailijoiden nimiä ei tajuttu ottaa edes ylös, mutta kaikki olivat taitavia kuskeja ja suurempaa venymistä ei havaittu reiteillä. Liessaaressa kerroin itsarikalliosta "että varovasti sitten jne" ja kaaduin itse juurikin siinä Grin onneksi oikeaan suuntaan. Pari teknistä oli, mutta niistäkin selvittiin nopeasti. Isä ja poika-tiimi lähti makkaranpaistolta kotiin ja Lahiksen jälkeen kaksi lisää teknisen ja synttäreiden vuoksi. Reitti onnistui aikataulullisesti täydellisesti, kun Opuksen terdellä oltiin klo 15 pintaan, kuskeista n. puolet oli janoisia. Erään naisimmeisen kommentteja oli mm. ”paras Oktoberreitti ikinä” ”kerrankin meni ryhmävalinta nappiin” jne. Mynämäkeläinen Juha Jokila -joka kuvasi alla olevan videon- oli myös hyvin vaikuttunut ajomaastoista; odotti harjun tasaisia neulaspolkuja, mutta joutuikin ”pettymään” kun maastot olivat ihan jotain muuta.

Reitti meni lyhykäisyydessään näin:
Hallilta perusreittiä radanylitykseen -> latupohjaa ketjunkatkaisijalle -> yritysportaat -> näköala -> kloppidroppi -> näköala -> enduropolku nuotiokalliolle -> bäcksintien ylitys ->pikkaripolku -> poliisi -> korven polku -> linnunlaulu -> poliisin alapuolelta ajoimme sitten makkaranpaistoon.
Tauon jälkeen siirtymä Lahokallioon missä peruskiekautukset -> kaivospolku -> haikarin kukkula -> liessaaren kärki ->pukkareiden takaa alas -> rantaa pitkin -> porlan polku -> opusK

Tässä Villen polkupyörätietokoneen träkkäämä jälki https://connect.garmin.com/modern/activity/1366715940#

Kiitos osallistujille!

AlpoP

Posts: 410
Lohja
Reply #6 - 20.09.2016 at 06:26:39
Paljon taukoja Fjällen vetämänä, Riston toimiessa perämiehenä ja minun apupoikana siinä keskellä meni suunnitellusti. Suunnitelma oli, että Fjälle vetää helpohkon ja hidastempoisen reitin ja minä kerään perääni hieman vauhdikkaampaa menoa kaipaavat ja teen Fjällen reittiä mukaillen sopivia koukkauksia minun takana ajavien kanssa.

Reittimme taas kohdatessa, kohtauspaikat oli harjoiteltu ja ajoitettu kahteen kertaan etukäteen, sai porukat valua joko minun takaa minun eteeni tai päinvastoin miltä itse kustakin tuntui. Muutamia siirtymisiä kumpaankin suuntaa tapahtui suunniteltijen kohtaamisien aikana.

Reitti kävi Muijalan mastolla ja kantatien varressa olevalla kahvilassa. Pieni porukka kävi mokkatauon aikana oman sight seeingin Nälköön lammella.

Minun koukkauksiin kuului mm. ampuradan kalliot ja linjapolku. Perääni valikoitunut porukka pystyi ne hyvin ajamaan vaikka olivat tulleet helpolle ja paljon taukoja lupaavaan ryhmään. G-majalta lähtöpaikalle siirtyessä koukkaukseen kuului hiekkalammen reunakallioilla ajaminen (Bäcksin tien varrella oleva hiekkmontun lampi).

Nimiä ei tullut kerättyä ja lukumääräkin jo unohtunut. Täydentäkää Fjälle ja Risto omalta osaltanne mitä minulta jäi tuosta puuttumaan.

Reitin pituus oli onnistunut. Peräporukan kanssa oltiin takaisin jäähallin edessä tasan 15:00.