MTB-Lohja.com

Pages: 1  14 15 16 17 18  34
Yhteislenkit 2013 (Read 24953 times)

Reply #225 - 01.08.2013 at 10:47:59
Jännä, miten kamera latistaa. Tuo kallio on alhaalta(kin) katsottuna aika korkea ja jyrkkä. Vaatii cohonesit ajaa alas.

AlpoP
Senior Member
****

Posts: 410
Reply #226 - 02.08.2013 at 11:59:26
Minun ryhmääni taisi tulla noin yhdeksän. Neljä nuorisoedustajaa. Noin, sillä yksi hukattiin kesken lenkin, joten tarkan määrän laskeminen vaikeutui. Gunnarlan majalle ekaksi, saatiin kropat lämpenemään. Poikettiin siellä suunnalla olevalle näköalakalliolle. Linnunlaulun suunnan polkuja kolisteltiin. Korpi-polku ajettiin läpi. Soramontun reunaa Bäcksin tielle ja sieltä takakautta tälle toiselle näköalakalliolle, vai onko tämä myös kylkiluukallio. Tien puoleista reunaa alas. Kohti yritysortaita ja sen suunnan polkuja koluten lopulta vielä yhdelle näköalapaikalle, josta näkösuunta Lohjan ja Virkkalan suuntaan. Siellä ihemettelinkin, että missäs se Solmu on. Joukon kuulustelun jälkeen ilmeni, että viimeinen havainto oli kylkiluukallion laskussa. Siispä porukka kahtia ja meitä lähti kaksi menemään reittiä takaperin toisen ryhmän jatkaessa etiäpäin. Kylkiluukallio vielä kerran päälle toisesta suunnasta eikä Solmusta havaintoa. Siirtymä lähtöpaikalle ja onneksi Solmu olikin jo siellä. Kylkiluukallion laskussa oli jäänyt jälkeen ja hukannut porukan.

Opetus: Kannattaa sopia kuka on jälkipään valvoja, joka sitten todellakin ajaa viimeisenä ja vetäjän nähdessä jälkipäävalvojan voi olla varma, että kaikki on mukana. Jos joku jättää ryhmän, kertoo sen selvästi joko vetäjälle tai jälkipäävalvojalle. Tämä jälkipäävalvojan sopiminen jäi minulta tekemättä, moka. Ei toistu.

Monta mutkaa on eessä Smiley

Reply #227 - 03.08.2013 at 17:59:14
Tänään hellelenkille lähti 15 kuskia. Yhdellä porukalla mentiin harjun reunoja Muijalan maston nurkille, josta iskä ja kaksi junioria oikaisi takaisinpäin.
Loput kurvasivat radanvarren ja Timin ex-tönön  Wink nurkilta Kiviahteen kallioille. Sieltä takaisin radanvarteen ja harjunreunoja hallille, jonne ehdittiin viis yli viis.
Kiviahteen aloituskinkamista alkaa pikkuhiljaa muodostua uudet yritysportaat. Tänäänkin yritettiin, alaspäin onnistumisia, ylöspäin ei, ei kumpaankaan suuntaan  Tongue
Janne kokeili uuden Commenkaalin värien kestävyyttä radanylityksessä, vetäjä törmäili muutamaan otteeseen puuhun, harhautui välillä reitiltä eikä ajo muutenkaan ihan sujunut  Huh Kaikki menivät ohi loppunousussa ja läskin vetopuolikin taisi hajota, kotiin pääsi alamäkeä varovasti pyöritellen Embarrassed

Lähde

Posts: 89
Asemanpelto
Reply #228 - 03.08.2013 at 18:11:00
Jep, 29 kulkee metsässä kuin raiteilla, ei kuitenkaan junanraiteilla:) hyvä lenkki oli.

Reply #229 - 03.08.2013 at 18:15:17
Kiitos, Timppa!

Reply #230 - 03.08.2013 at 18:19:30
Kiitos, hyvin vedetty hauska lenkki taas. Melkein 2 l vettä kului, pussi korahti tyhjäksi sopivasti jäähallilla. Trackeri sanoi lenkin pituudeksi 23,2 km ja keskari 13,0 km/h. Radanvarressa tuli käsille piiskaa niin että punottaa vieläkin ...

Reply #231 - 04.08.2013 at 20:14:34
Kiitos kiitoksista.

Radanvarsi alkaa olemaan raivauskunnossa. Eikös se ole Valtion maata, siellä voi varmaan vesuria heiluttaa  Wink

Selvisi mun lopun vaihteisto-ongelmatkin, ketju irvisti pahasti, melkein irtipoikki  Shocked Jostain olin virvelifirman ketjun vahingossa laittanut  Roll Eyes

Reply #232 - 07.08.2013 at 19:18:54
Keskiviikon vihreiden versojen ryhmä teki reippaan suorituksen. Ryhmässä polkivat Joona 9v ja Oskar 10v. Allekirjoittanut veti ja Joonan isä Mika oli wing man. Reitti meni klassisten sadepäivälenkkien tapaan vesitornille ja Nälköön suuntaan, lopulta ei sitten satanut yhtään. ainuttakaan raportoitavaa kaatumista tai kalustotappioita ei tullut. Pituus 15,6 km keskinopeudella 10,9 km/h. Isät pysyivät vielä poikien mukana  Wink

Reply #233 - 07.08.2013 at 20:40:31
Juu, trooppisen myrskyn uhasta huolimatta harjulle ilmaantui toistakymmentä kuskia.
Keski-iältään hieman vanhempi ryhmä ajeli harjun reunoja Lempolan kallioiden nurkille, jossa todettiin, että ei lähdetä linjapolkua etsimään (moto käynyt  Embarrassed), eikä vetäjä ja Tyyny uskalla laskea kalliolaskua. Ajettiin Bunkerhillin ja Ampukallion kautta linjalle ja Mastolle. Harjun reunoja takaisin.
Vetäjällä hajosi taas virvelitehtaan ketju  Sad Tällä kertaa uusi xtr toisessa pyörässä ja uudessa voimansiirrossa. Toinen pyörä, sellainen mihin ei mahdu kunnon renkaita oli vähän äksy ja vikuri  Roll Eyes, mutta muuten oli hieno lenkki ja jopa seura oli ok  Grin

Reply #234 - 10.08.2013 at 16:47:25
la yhteislenkkiraporttia odotellessa, tässä kuva teaserina:

tubeless-Timo työn touhussa Talmolla

image_004.jpg (Attachment deleted)

Reply #235 - 10.08.2013 at 17:39:42
No niin, tänään taas mentiin ja kahdeksan kuskin voimin. Allekirjoittaneen perään lähtivät TommiS, ErikS, PekkaL, RaimoM, Sami mustalla Cubella ja Timo Roope- ja Ville-poikiensa kanssa (toivottavasti muistin nimet oikein).

Harjua lähdettiin laskettelemaan 25:sen eteläpuolta kohti jalanmurtomuuntajaa. Tästä golfkentän tien yli ja Tanhuhovin takaa Sohlmanin puutarhan ohi Maksjoen metsien kautta kohti koirankoulutuspaikkaa. Latupohjia pitkin Braskintielle, jossa Roope ja Ville taisivat kellottaa 62km/h alamäkeen. Ängsholmin kartanon pihojen poikki, niityn poikki ylämäkeä ja hiekkamontulle, jossa ajettiin toinen näköalakallioista, tänään myötäpäivään. Rottiskalliolle, poliisikalliolle ja soramontun kautta tietenkin Talmolle Wink. Talmolle pitää päästä aina.

Ajettiin pääpolkua ylöspäin, kunnes Timolla alkoi takarengas suhista. Litkut eivät pysyneet sisällä ja eikun 29" sisuria asentamaan. Timon oma sisuri oli jo valmiiksi rikki ja käsi kävi Erikin repulle, josta porukan toisen 29" -kuskin sisuri lainaan. Sen verran tästä piti veistellä, että Timo on nyt jatkossa sitten "Litku-Timo". On meillä rumemmillakin nimillä porukkaa kutsuttu, kuten esim. Fjälle eli ei hätää  Cool.

Pyörä saatiin kasaan ja kun kenelläkään ei ollut kiire, päätettiin ajaa lenkki loppuun. Talmolla tehtiin kivat, tekniset kalliopyöritykset ja yritysportaat koluttiin alas, Golfkentän viertä radalle, Gunnarlan läpi harjulle, joka luovitiin parilla siksakilla ylös ja maaliin noin klo 17.30.

Vetäjä oli itse tyytyväineen lenkkiinsä, johonkinhan sitä on oltava tyytyväinen. Junnut ajavat todella hienosti, kiva nähdä, että uutta sukupolvea tulee meidän setämiesten joukkoon.

Kiitos seurasta!

HVa

Posts: 3
Reply #236 - 18.08.2013 at 12:07:46
Lauantaina 17.8. odoteltiin leppoisassa sateen ropinassa kesä-Hannun (punainen Turner) ja Espoo-Tomin (Enduro-Spessu 29er) voimin paikallisia ajajia, jotka kuitenkin osoittautuivat sokerista tehdyiksi.

Päätettiin lähteä ilman paikallisoppaita reittiä Kivikatiskamäki - vesitorni ja harjun pohjoisreunaa Nälköölle, josta sitten harjun eteläisempiä polkuja pitkin takaisin lähtöpisteeseen. Hyvät pätkät ajettiin kovaa, siirtymät hissukseen eli reipasta kyytiä tuli noin 97 % matkasta  Smiley.

Liukkaus ei menoa haitannut, mutta leveä ohjaustanko osoittautui suureksi nuorten mäntyjen ystäväksi ja osoitti tämän tarrautumalla yhteen kesken kovavauhtisen laskun Kivikatiskamäen kulmilla. Seurauksena oli kuskin ilma-akrobatiaa, mutta fyysisiä tai psyykkisiä vaurioita ei tullut.

Tomi H

Posts: 14
Reply #237 - 19.08.2013 at 13:52:37
Kiitos Hannu ajoseurasta! Vauhtia tosiaankin oli riittävästi ja sää samaten suosiollinen (ei kaatosadetta). Palataan asiaan syssymmällä taas!

Reply #238 - 21.08.2013 at 20:12:25
Olipa taas Harjulla porukkaa; laskettiin Ähvän kanssa noin 35 kuskia.

Porukka jakaantui kahteen ryhmään. Omaani tuli jotain 16-20 kuskia ja tänään ajettiinkin vähän niinkuin omilla hoodeillani eli Virkkalassa käytiin pyörähtämässä. Sinne pääsemiseen piti kuitenkin ensin ajaa Kaivoslammen kautta Lahokalliolle, joka kierrettiin tänään vastapäivään. Vappulan tekniset pikkupolut kierrettiin myös ja sieltä radanpohjaa, josta monelle uutta polkua Haukkavuoren sivua kohti Maksjoen koulua. Vesitehtaantien tekninen polku, josta ajettiin Virkkalan pesiskentän kautta purulle, tekninen lasku hakkuuaukiolle, mutaränni alas ja ylös. Ängsholmintien kautta Braskintien mäki ylös, sähkölinjan kalliot, latupohjaa koirankoulutuspaikkaan ja radan yli takaisin Maksjoelle. Tanhuhovin kautta harjulle ja linjaa pitkin loivasti ja kevyesti pyöritellen ylös. Vetäjällä prosessori raksutti kovaa koko ajan kun vedin lenkkiä vähän ex tempore.

Allekirjoittaeen lisäksi matkassa ainakin TimppaH, Kairos, Tyyny, KimmoK, PekkaL, SiniK, TommiS, HeikkiK, Matti, Tero, Litku-Timo ja monta muuta, joiden nimiä en vanhana ihmisenä muista. AM oli myös mukana, mutta kadotimme miehen ensimmäisessä laskussa harjulta alas. Kolmen miehen kaukopartiokaan ei miestä löytänyt eli oletimme miehen kääntyneen takaisin Harjulle korjaamaan takavaihtajaa.

Takaisin lähtöpaikalla olimme klo 20.07 ja syy on Pekan. Jotain häikkää on miehen eturauhasessa oltava kun se liruttelu kesti juuri tuon seitsemän minuuttia  Cool. Höyläysjonoon vaan... Kairos muisteli, että kuusi vuotta sitten lenkeillä oli enemmän v....lua. Se korjataan hetimiten seuraavalla lenkillä.

Monille taisi tänään löytyä uutta polkua ja todiste siitä, että Virkkalan suunnassakin voi ajaa hyvää maastopyöräilyä.

Kiitos kaikille mukanaolleille! Vetäjä oli lenkkiinsä tyytyväinen, johonkinhan sitä on oltava tyytyväinen.

http://connect.garmin.com/activity/362780777 (mukana siirtymä Virkkalasta hallille ja takaisin)

A.M-setä

~= säätämön setä =~

Posts: 2739
Espoossa
Reply #239 - 21.08.2013 at 20:17:31
Joo, taisi olla vetäjällä kiire jonnekin. Jäin korjaamaan hetkeksi pyörää, ja porukat katos kuin pieru saharaan.
Siinä kahden vilkkaan kadun ylityksen jälkeen porukat olisi pitänyt ehdottomasti ottaa koolle, ja jatkaa matkaa kun kaikki on mukana.
Yleensä kaveria ei olla jätetty, mutta näin tällä kertaa kävi.